تحليل فيلم اول :))

منا صحتى

ابتداى فيلم ، با تصويرى كه در وسط آن جاده اى طولانى و درختانى بلند در دو طرف آن به صورت خطوط عمودى قرار دارد و سايه ى آنها خطوط افقى را بر روى زمين نقش بسته است ، آغاز ميشود . و در قسمت بالاى همين تصوير ، در آسمان رشته كوه هايى ديده مى شود كه به صورت خط افقى است . همچنين تمامى درختانى را كه در اين تصوير مى بينيم يك عنصر بصرى ( حجم) مى باشد .

در تصوير بعدى ، در ابتداى آن تعدادى گل قرمز نظر و توجه ما را به خود جلب مى كند و ما آنها را به صورت نقاطى برجسته در كادر مى بينيم . سپس خطوط علف هاى سبز ديده مى شود .

تصوير بعدى ،از يك فضاى بسيار سرسبز است كه يك حوض مسطح به شكل مستطيل ديده مى شود . كه اين خود نوعى نقطه تلقى مى شود . و در قسمت پايين همين تصوير ميله هاى پرچم ايران ، به صورت خطوط عمودى ، خودنمايى مى كنند . همچنين درختان واقع در تصوير هم مى توان به صورت نقاط برجسته به چشم بياييند .
سپس يك مقبره به صورت حجم مستطيل شكل و به صورت نقطه اى پررنگ و قابل توجه ، توجه ما را جلب مى كند . و سپس خطوط برگ درختان و بعد از آن خطوط عمودى فواره هاى حوض به صورت مسطح ديده مى شود .

و در تصوير بعدى ، ما در برابر مجسمه فردوسى يك حوض به صورت نقطه اى برجسته مى بينيم كه توجه ما را به خود جلب مى كند . و درختان پشت آن به صورت خطوط عمودى ديده مى شوند .

و تصوير دماوند به صورت خطوط نامنظم ديده مى شود و در پايين كوه مسيرهايى به شكل خطوط پيچ در پيچ قرار دارند و ماشين هايى كه در حال حركت هستند به شكل نقاط كوچك ديده مى شود .

و در تصوير بعدى ، ما يك تصوير كوير به شكل مسطح ميبينيم و بر روى شن هاى آن يك سرى شيارهاى كوچك و بزرگ خط مانند ديده مى شود

و در تصوير بعدى ، ما يك درياى بى كران به شكل يك سطح و به صورت افقى مى بينيم و در همان جا يك سرى قايق كوچك به صورت نقاط برجسته در تصوير كه با حركت خود بر روى آب يك سرى خطوط ايجاد مى كنند ، توجه ما را جلب مى كند .
سپس بوته هايى به شكل حجم دايره اى در تصوير ديده مى شود و بعد از آن خانه هايى به صورت نقاط برجسته به چشم مى آيد . و تمامى گلدان هايى كه ديده مى شود در حكم نقطه و ستون هاى چوبى خانه ها در حكم خطوط عمودى به شمار مى روند . و سپس بوته هاى گل به شكل دايره اى ، و گل هاى صورتى رنگ كه خود نقطه هستند و تضاد رنگى هم دارند ، ميبينيم .

و در تصوير بعدى ، يك عمارت بزرگ را مى بينيم كه داراى درختان تنومند كه در حكم خطوط عمودى و درختان كوچك در آن جا به صورت نقطه ديده مى شود .
و باز هم تصويرى از دريا مى بينيم كه يك ساحل به صورت خط عمودى جداكننده آن است . و در سمت چپ آن درياى مسطح قرار دارد و در سمت راست آن يك سرى ساختمان بلند ديده مى شود . و يك بالن كوچك رنگى رنگى كه تقريبا در وسط تصوير قرار دارد ، به صورت نقطه اى برجسته ديده مى شود .

و آخرين تصوير اين فيلم ، يك تصوير از سى و سه پل است . و در اين تصوير هم ، تعدادى نقطه ديده مى شود كه طاق هاى سى و سه پل و درختان آن مى باشد . و در جريان آب زاينده رود ، به شكل مسطح در وسط كادر قرار دارد و خود عمارت هم به صورت خط افقى و حجم قرار دارد و مى بينيم .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 15 خرداد 1396 | 17:44 | نویسنده : moona |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.